пятница, 4 ноября 2016 г.

ПРИЙНЯТО ЗАКОН ЩОДО УСУНЕННЯ АДМІНБАР'ЄРІВ ПРИ УКЛАДЕННІ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНИХ КОНТРАКТІВ

Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо усунення адміністративних бар'єрів для експорту послуг)». 

Документом вдосконалюються процедури укладення зовнішньоекономічних договорів (контрактів), бухгалтерського обліку та фінансової звітності, валютного контролю для операцій з експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності.
Закон передбачає, що експортери послуг зможуть укладати зовнішньоекономічні договори (контракти) не лише в письмовій формі, а і в електронній, а також шляхом прийняття публічної оферти, обміну електронними повідомленнями, або шляхом виставлення рахунку (інвойсу).
Крім того, закон закріплює заборону банкам вимагати переклад документів на українську мову, у разі якщо вони оформлені англійською.
Згідно із законом рахунок (інвойс) визнаватиметься первинним документом, що має спростити процедури ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності.
Відповідно до запропонованих змін рахунок (інвойс) може бути підписаний за допомогою особистого підпису, аналогу власноручного підпису, електронного підпису або електронного цифрового підпису відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис», електронного підпису одноразовим ідентифікатором.
При цьому необхідним буде лише підпис експортера. Згодою з обсягом і якістю наданих послуг визнаватиметься факт оплати нерезидентом виставленого рахунка.
Варто зазначити, що Закон ухвалено з урахуванням відповідних техніко-юридичних правок.


Джерело: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=58833

Оформлення права власності на садові (дачні) будинки та гаражі.

Будучи членом обслуговуючих кооперативів чи то садових, дачних чи гаражних, особа має право набувати права власності на збудований самотужки або в результаті діяльності такого кооперативу об’єкти нерухомого майна – садові (дачні) будинки та гаражі.

В результаті реформування законодавства та процедур реєстрації права власності на нерухомість процес такої реєстрації значно спростився. На сьогодні процедура реєстрації регламентована Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 25.12.2015 року. Якщо Ви є членом садового або дачного кооперативу та маєте в його складі будиночок, право власності на який досі не зареєстроване Вам необхідно подати державному реєстратору наступні документи:
  • технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна. Зауважимо, що починаючи з 2013 року інвентаризацію нерухомого майна та виготовлення технічних паспортів можуть проводити не лише комунальні бюро технічної інвентаризації, але також приватні БТІ та сертифіковані державою техніки за Вашим вибором.
  • документ, що підтверджує право власності на земельну ділянку, на якій розташовано такий будинок, або ж документ, що підтверджує присвоєння будинку адреси.
  • документ, що засвідчує прийняття будинку в експлуатацію. В різні періоди з 1992 року такими документами можуть бути акти, сертифікати та декларації про прийняття об’єкту в експлуатацію, які видавались органами місцевого самоврядування або Інспекцією ДАБК. Зауважте, якщо будинок було збудовано до 5 серпня 1992 року такий документ не потрібен!
  • довідка відповідного кооперативу про Ваше членство в кооперативі та внесення таким членом кооперативу пайового внеску в повному обсязі.

Найприємнішим нововведенням законодавця є принцип децентралізації в сфері реєстрації, який полягає в тому, що Ви можете звернутися із документами для реєстрації Вашого права власності до будь-якого державного реєстратора (або нотаріуса) України, незалежно від місця знаходження Вашого будинку.

Сьогодні зареєструвати право власності на будинок чи гараж дуже просто, але якщо Ви все ж таки стикаєтесь з будь-яким складнощами при цьому ми наполегливо радимо Вам не зволікати та звернутися за консультацією або практичною допомогою до юристів.



среда, 2 ноября 2016 г.

Порядок оподаткування доходу фізичної особи від надання в оренду нерухомості

Відповідно до п. 1 ст. 810 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) за договором найму (оренди) житла одна сторона - власник житла  передає або зобов'язується передати другій стороні житло для проживання у ньому на певний строк за плату.
Розмір плати за користування житлом встановлюється у договорі найму житла (п. 1 ст. 820 ЦКУ).

Отже, укладання договору  найму (оренди) житла на безоплатній основі чинним законодавством України не передбачено.

Доходи платника податку – фізичної особи від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) оподатковуються податком на доходи фізичних осіб (далі – податок) у порядку, встановленому    п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Відповідно до п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу, якщо платник податку отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, то такий платник податку зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за наслідками звітного податкового року у строки, визначені п.п. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 Кодексу.

Разом з тим податковим агентом платника податку – орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об’єктів нерухомості, крім земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю, є орендар (п.п. 170.1.2 п. 170.1 ст. 170 Кодексу).

Якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб'єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку – орендодавець. Такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації (п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Кодексу).

При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу визначається за методикою, що затверджується Кабінетом Міністрів України, виходячи з мінімальної вартості місячної оренди одного квадратного метра загальної площі нерухомості з урахуванням місця її розташування, інших функціональних та якісних показників, що встановлюються органом місцевого самоврядування села, селища, міста, на території яких вона розташована, та оприлюднюється у спосіб, найбільш доступний для жителів такої територіальної громади. Якщо мінімальну вартість не встановлено чи не оприлюднено до початку звітного (податкового) року, об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеного в договорі оренди.
Дохід від надання в оренду нерухомості оподатковуються за ставкою, визначеною пунктом 167.1 статті 167 Кодексу.

Крім того, відповідно до пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий  збір.
Платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 Кодексу, зокрема, фізичні особи – резиденти, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні (п.п. 1.1 п. 16¹ підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу).

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Кодексу, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду. Ставка військового збору становить 1,5 відсотка об'єкта оподаткування.
Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV Кодексу (пп. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 Кодексу).

Строки сплати визначено п. 179.7 ст. 179 Кодексу, а саме фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.


Обов’язок щодо повідомлення контролюючого органу про укладений договір оренди об’єктів нерухомого майна (далі – договір) виникає у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору. При цьому нотаріус зобов'язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку - орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності  (абзац «б» п.п. 170.1.5 п. 170.1 ст. 170 Кодексу).

(Лист ДФС України від 18.10.2016 №10941/З/99-99-13-01-03-14  http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/print-69257.html   розміщено на офіційному веб – порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-fizichnih-osib/70025.html )

вторник, 1 ноября 2016 г.

Ремонт будинку у якому створено ОСББ за бюджетні кошти

Більшість багатоповерхівок, побудованих 40 і більше років тому, потребують капітального ремонту або хоча б в поточного. Їх мешканці очікують, що такий ремонт повинні зробити державні (комунальні) органи із коштів, які вони платять за квартири. Але чи так це з точки зору самих державних органів?
Оскільки на сьогоднішній день в Україні активно проводиться реформа ЖКГ, населення перебуває в активному пошуку тих структур, які відповідають за технічний стан житлового фонду і можуть допомогти у вирішенні проблем, що накопичилися. І хоч ЖЕКи (нині це ЖЕУ (житлово-експлуатаційні дільниці)) формально скасовані, але поки вони залишаються на місцях після якоїсь модернізації, українці сподіваються отримати від них хоч інформаційну допомогу.
Потрібно розуміти, що всі власники квартир мають безпосереднє відношення до капітального ремонту своїх будинків. В будь якому випадку, без фінансової участі власників квартир такі роботи не обійдуться. Зрозуміло, що самостійно ОСББ не зможе зібрати кошти на капітальний ремонт, особливо, якщо мова йде про будинки старого фонду. Тому, з огляду на це в столиці організована програма у відповідності до якої буде проходити фінансування будинків з ОСББ.                                                                        
Відповідно до умов, ОСББ повинні обрати не менш, ніж два види робіт, один з яких здійснюватиметься за власні кошти, і вартість якого складе 30% загальної вартості проекту, а другий - це кошти місцевого бюджету, його вартість складе 70% від загальної.
Однак сподіватися на те, що ремонт на 100% буде покрито за рахунок держави, також не варто. В найближчій перспективі ремонт потрібно робити спільними зусиллями, будуть створюватися механізми і програми, які допоможуть привести будинки в порядок.

На даний момент навряд чи варто розраховувати на проведення капітального ремонту до створення ОСББ. Перший крок, який повинні зробити люди, - це самоорганізуватися, згуртуватися навколо проблеми. Потім звертатися в районну адміністрацію або в міську, і домагатися, щоб такі ремонти проходили згідно спільного фінансування.



Як ОСББ можуть зменшити тарифи на обслуговування багатоквартирного будинку

Вважаєте, що вартість послуг по утриманню будинку у якому створено ОСББ буде більшою, і може збільшитися без врахування думки жителів такого будинку?

Щомісячні відрахування на капітальний ремонт будинків у яких створено ОСББ, складають 0,4-0,5 грн/м кв.. Відповідно до статті 4 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» діяльність ОСББ полягає в  реалізації  прав  співвласників  на володіння та користування  спільним  майном  співвласників,  належне  утримання багатоквартирного  будинку  та  прибудинкової  території, сприяння співвласникам  в  отриманні  житлово-комунальних  та  інших послуг належної  якості  за обгрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

У статті 16 Закону зазначається, що у відповідності до законодавства і статуту, ОСББ  має право встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів  співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів.

Жителі будинку, які являються його співвласниками, вправі приймати рішення по визначенню розходів на управління багатоквартирним будинком. Вони можуть на власний розсуд встановлювати розмір послуг по утриманню будинку і прибудинкової території. Збільшення тарифів на обслуговування будинку неможливо без згоди його співвласників.


Розмір відрахувань на утримання спільного майна може бути зменшений, через те, що ОСББ є неприбутковою організацією, звільненою від сплати ПДВ, який складає 20% тарифу для будинків, які обслуговуються комунальними підприємствами. Це можна назвати однією з переваг ОСББ: діяльність не оподатковується, а розрахунки за роботи здійснюються по акту виконаних робіт, бухгалтер може працювати «за сумісництвом» на декількох будинках ОСББ.

"АНТИРЕЙДЕРСЬКИЙ ЗАКОН" ПІДПИСАНО ПРЕЗИДЕНТОМ

Президент Петро Порошенко підписав Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності".
Законом вносяться зміни до низки нормативних актів, якими передбачається забезпечення захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів, а також зменшення ризиків незаконного заволодіння майном.
Документом передбачено комплексний підхід до вдосконалення системи державної реєстрації прав на нерухоме майно. Зокрема, передбачається невідкладне повідомлення державним реєстратором власника об'єкта нерухомого майна щодо якого подано заяву про проведення відповідних реєстраційних дій, запровадження обов'язкової реєстрації заяви власника об'єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій в Державному реєстрі прав, відновлення реєстраційних дій лише за рішенням суду, що набрало законної сили, або заяви власника. 
Крім того, передбачено обов'язкове нотаріальне посвідчення справжності підписів засновника (учасника), уповноваженої ними особи, на установчому документі, передавальному акті та розподільчому балансі юридичної особи, заяві про вихід з товариства, що подаються для державної реєстрації змін про юридичну особу, уточнення підстав за якими може бути анулювано свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю, заборона припиняти керівникам своє членство в організації роботодавців чи об'єднанні організацій роботодавців, у творчій спілці, членство в політичній партії, у громадському об'єднанні шляхом подання заяви до відповідних статутних органів, посилення кримінальної та адміністративної відповідальності.

Детальніше про зміни:
http://advocateslf.blogspot.com/2016/10/blog-post_59.html