пятница, 2 декабря 2016 г.

Отримайте податкову знижку!!!

У громадян залишився місяць, щоб скористатися правом на податкову знижку за наслідками 2015 року.
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що право фізичних осіб (резидентів) – платників податку на доходи фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, на податкову знижку регламентується статтею 166 «Податкова знижка» Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Згідно з підпунктом 166.2.1 пункту 166.2 статті 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами (квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів). При цьому, у зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).
Перелік витрат, які можна включити до податкової знижки, є вичерпним і визначений пунктом 166.3 ПК України. До таких витрат належать здебільшого витрати, пов’язані із навчанням, лікуванням, благодійництвом, сумами процентів за користування іпотечним житловим кредитом тощо. Ці витрати повинні бути документально підтверджені із зазначенням вартості та строку їх вчинення.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
Для отримання податкової знижки за 2015 рік громадяни повинні надати до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку у контролюючому органі) Декларацію до кінця 2016 року за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів від 02.10.2015 №859 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1298/27743).

Отже, право на податкову знижку мають лише фізичні особи, які є резидентами. Крім того, контролюючий орган зазначає, що статтею 166.5 ПК України передбачено також обмеження щодо права на отримання податкової знижки суб’єктами господарювання. Таке висловлювання не є коректним, адже не лише фізичні особи – підприємці, але й особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність (нотаріуси, адвокати тощо), не можуть скористатись цим правом.

вторник, 29 ноября 2016 г.

Збільшення бюджету ОСББ.Частина 2 «Внески та платежі»

Сьогодні подовжимо тему бюджету ОСББ, як не прибуткової організації і розглянемо основу основ, на якій тримається фінансова система усіх ОСББ – внески та платежі. А отже ця тема стосується кожного, хто має хоча б найменше відношення до того чи іншого ОСББ.
  Для початку варто було б розмежувати, що саме становлять внески, а що платежі ОСББ. Але ,на жаль, ні спеціальний Закон, ні будь-який інший нам такого роз’яснення не дає. Спробуємо розібратись.  «Внески» -   цим терміном оперує "Порядок створення спеціальних фондів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 р. в контексті того, що із внесків формуються спеціальні фонди для, до прикладу, ремонту. І джерелами формування даних фондів визначені саме внески. А тому можна стверджувати, що внески це кошти, шо регулярно або одноразово (за призначенням) вносяться співвласниками за для витрат на сам будинок та його функціонування. А от платежі  становлять кошти, що сплачуються  за  послуги надані іншими організаціями. Отож, платежі проходять так-би мовити «транзитом» через руки ОСББ до інших організацій, а внески становлять реальний бюджет об’єднання.
  Також цікавим є питання розміру даних внесків. Тут є дві сторони медалі: «Орел» - чи повинне ОСББ узгоджувати розмір внесків з органами виконавчої влади або місцевого самоврядування. Та «Решка» - чи можуть впливати власники на розмір внесків. Що до першого, то ні згаданим вище законом, ні іншими законодавчими актами України не передбачено затвердження або погодження органами місцевого самоврядування розмірів внесків та платежів, визначених загальними зборами ОСББ. Проте практика свідчить, що мають місце випадки, коли від ОСББ  «пропонують» узгодити в органах місцевого самоврядування розмір внесків та платежів на утримання будинку та прибудинкової території. До прикладу, при наданні споживачам, які мешкають у будинках ОСББ, пільг та субсидій.
 Що ж до того чи можуть співвласники впливати на розмір внесків. Відповідь проста: співвласкникИ – так, співвласниК  - ні. Адже відповідно до статті 10 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" до виключної компетенції загальних зборів членів об'єднання відноситься, зокрема, затвердження кошторису і балансу об'єднання, а також визначення розмірів внесків та платежів членами об'єднання. А Рішення загальних зборів,  прийняте відповідно до статуту,  є обов'язковим для всіх співвласників.   А значить вплив співвласників на розмір внесків напряму залежить від коефіцієнту бажаючих змінити розмір внеску  (йдеться про пропорцію голосів відповідно до розміру площі квартири).

    Резюмуємо: 1. Основну частину грошової маси бюджету становлять саме внески. Але точно не платежі, так, як ними розпоряджатись на власний розсуд об’єднання, по-суті, не може, а якщо й може, то потім повинне компенсувати дані кошти з інших джерел . 2. МДА, МР на розмір внесків впливати не може, хоча на практиці це не завжди діє. 3. Співвласник може вплинути на розмір внеску, тільки , якщо його підтримає значна частина співмешканців.

  Отже, розмір внесків у кожному будинку різний. І це не просто забаганка органів правління ОСББ, це об’єктивно залежить від: різного рівня затрат на утримання прибудинкової території та самого будинку, різного технічного стану будинку,  від розміру резервів, що співвласники вирішать відкладати на «чорний день» , до прикладу на кап.ремонт. І, врешті, розмір внесків залежить від бажання зробити будинок чистим, комунікації надійними, а дитячий майданчик безпечним!

Нова форма Декларації з акцизного податку

22.11.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 26.09.2016 №841 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18.10.2016 за №1365/29495) (далі – Наказ №841), яким у новій редакції викладено форма декларації акцизного податку та Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №14 «Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №105/26550.
Так, зокрема, змінено розділ декларації акцизного податку (далі – Декларація), призначений для декларування податкових зобов’язань з реалізації пального (розділ В оновленої Декларації).
Також з’явилися два нових додатки до Декларації:
- Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу (додаток 11 оновленої Декларації);
- Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/ розрахунку коригування (додаток 9 оновленої Декларації).
Платники акцизного податку, у тому числі особи, які реалізують пальне, повинні звітувати за новою формою Декларації за грудень 2016 року у січні 2017 року.
Наказ №841 опубліковано в «Офіційному віснику України» від 22.11.2016 №90.