пятница, 25 ноября 2016 г.

Нова схема реєстрації нерухомості

В Україні змінилася схема реєстрації нерухомості. Відповідно до вимог нового Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності" була розроблена постанова КМУ №806 від 9 листопада 2016 р. Дані документи розроблені з метою знизити ризики незаконного заволодіння бізнесом і передбачають додаткові захисні механізми під час реєстраційних дій.
Що зміниться ?

Однією з головних новацій передбачається повернення паперових витягів про державну реєстрацію прав. Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав в паперовій формі з підписом та печаткою державного реєстратора видається за бажанням власника. Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав у паперовій або електронній формі має однакову юридичну силу та містить обов’язкове посилання на Державний реєстр прав.
Закон також зобов’язує реєстраторів при здійсненні будь яких дій перевіряти дані з Єдиного реєстру судових рішень. Отже, планується створити механізм, який не дозволить вчиняти реєстраційні дії на основі судових рішень, якщо дані про це рішення відсутні в Єдиному реєстрі судових рішень.
Також вводиться новий механізм тимчасового зупинення реєстрації прав на нерухоме майно. Такі дії можуть вчинятися або на основі рішення суду, або за заявою самого власника майна. Відновлення реєстраційних дій можливо також на основі рішення суду або відзиву заяви власника. Якщо власник протягом 10 робочих днів не надасть реєстратору рішення суду про заборону здійснення реєстраційних дій, то реєстрація відновлюється.  
Використання держреєстраторами даних Єдиного державного реєстру судових рішень дозволить зменшити ризик підробки документів і уникнути корупційних ризиків. Повернення до паперових витягів повинно стати додатковою гарантією для власників користувачів нерухомого майна.  


четверг, 24 ноября 2016 г.

ПЕРСПЕКТИВИ ПОЛІПШЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОГО КЛІМАТУ В УКРАЇНІ

Перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов на засіданні Кабінету Міністрів України презентував комплексний законопроект щодо поліпшення інвестиційного клімату в Україні.
У разі його прийняття, Україна може вже у 2018 році в рейтингу Doing Business піднятися одразу на 40 місць та ввійти в топ-30 лідируючих країн за рейтингом легкості ведення бізнесу.
У зв’язку з вимогами законодавства, комплексний законопроект розподілено на частини. З текстом кожної з них ви можете ознайомитися за посиланнями:

Законопроект  розроблений спільно з Офісом ефективного регулювання (BRDO) у співпраці з EasyBusiness.



Наразі ці проекти винесено на публічне обговорення, яке триватиме найближчі три тижні.

ЗБІЛЬШЕННЯ БЮДЖЕТУ ОСББ

 
Або де взяти кошти неприбутковій організації?
Житлове законодавство, а саме Закон України «Про ОСББ» (далі Закон) однозначно визначив, що ОСББ створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом. Також зазначається, що об'єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Але, за для ефективного функціонування, об’єднання має оперувати досить значними активами. Так з чого ж сформувати грошову масу, яка «прокормить» весь будинок?

Сьогодні розглянемо одне з найцікавіших і найоб’ємніших джерел формування бюджету ОСББ - оренду нежитлових приміщень. Адже, в силу ринкової вартості, вона може стати дійсно дуже ємким ресурсом.  
Проте, слід зауважити, що обов'язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПК України).   
Отож, об'єкти, що належать до спільного майна багатоквартирного будинку, можуть за рішенням загальних зборів ОСББ передаватися на умовах оренди, фізичним та юридичним особам, щоправда за умови, що не будуть погіршені умови експлуатації багатоквартирного будинку (ст. 26 Закону). А от ціну оренди, звісно ж, ОСББ визначає на свій розсуд, відповідно до місцезнаходження будинку, стану приміщення та попиту. А значить кошти, точніше їх кількісний вираз, які буде отримувати об’єднання прямопропорційні дипломатичним і підприємницьким здібностям складу правління ОСББ. І найприємніше: податки на даний вид доходу об’єднання сплачувати не буде.
Резюмуємо: утворені згідно із Законом та внесені до Реєстру ОСББ не сплачують податок на прибуток з будь-яких доходів, отриманих ними в межах статутної діяльності, за умови, що такі доходи (прибутки) використовуються такими неприбутковими організаціями виключно для фінансування видатків на їх утримання та напрямів діяльності.

понедельник, 21 ноября 2016 г.

Роз’яснення питання про скасування помилково складеної зведеної податкової накладної

Державна фіскальна служба України в черговий раз роз’яснює питання про скасування помилково складеної зведеної податкової накладної згідно з пунктом 198.5 статті 198 Податкового кодексу України (далі – ПК України) та порядок оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг в межах реалізації проекту міжнародної технічної допомоги (далі – МТД). Роз’яснення містяться у листі від 28 жовтня 2016 року, № 23458/6/99-99-15-03-02-15.
Відповідно до пункту 197.11 статті 197 Кодексу операції з постачання товарів та послуг, що фінансуються за рахунок МТД, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана у встановленому законодавством порядку, звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
При цьому, згідно з пунктом 198.5 статті 198 Кодексу та пунктом 199.6 статті 199 Кодексу на операції з постачання товарів та послуг, звільнення від оподаткування ПДВ яких передбачено пунктом 197.11 статті 197 Кодексу, правила щодо нарахування податкових зобов'язань та перерахунку податкового кредиту, встановлені пунктом 198.5 статті 198 та статтею 199 Кодексу, не застосовуються.
Пунктом 192.1 статті 192 Кодексу передбачено можливість платника податку скласти розрахунок коригування до податкової накладної, зокрема, у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Отже, у разі помилкового складання зведеної податкової накладної відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Кодексу платник податку на дату виявлення помилки має право згідно з вимогами пункту 192.1 статті 192 Кодексу скласти розрахунок коригування до такої зведеної податкової накладної. Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН платником податку, який склав таку зведену податкову накладну.