четверг, 17 ноября 2016 г.

ДЕПУТАТИ ПРОПОНУЮТЬ СКАСУВАТИ ПДВ

На розгляд Верховної Ради України подано проект Закону № 5401, яким пропонується скасувати податок на додану вартість.
Автори законопроекту вважають за необхідне скасувати з 1 січня 2017 року податок на додану вартість в Україні як податок, що є дискримінаційним та корупційним, в частині його відшкодування, з метою забезпечення рівності усіх платників податків перед законом.  
У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що упродовж останніх років чітко простежується негативна тенденція – щорічна сума коштів від ПДВ, що надходить до бюджету, поступово зменшується, порівняно з коштами, які відшкодовуються з нього. ПДВ має значний вплив на загальний рівень цін та регресивність, особливо щодо малозабезпечених верств населення.
Наявність великої кількості винятків та пільг з оподаткування, передусім індивідуального, галузевого та територіального характеру, за словами авторів законопроекту, негативно впливає на ефективність адміністрування податку на додану вартість й створює податкову дискримінацію, а застосування вказаних спеціальних режимів на практиці призводить до подвійних втрат Державного бюджету, оскільки платники, які їх застосовують, податок на додану вартість до бюджету не сплачують, а залишають його у своєму розпорядженні.
Подібні пільги з оподаткування народні депутати вважають однією з форм непрямих субсидій з боку держави, що порушує основні принципи ринкових умов, перешкоджає здоровій конкуренції за рахунок надання переваг одним суб’єктам підприємництва стосовно інших.
Депутати не пропонують запровадити ніяких механізмів, які мали б компенсувати втрати бюджету від скасування ПДВ. Натомість вони стверджують: «якщо зберегти кошти, які розкрадаються зараз на схемах від ПДВ, це вже будуть більшою мірою покриті втрати від скасування цього податку». 
Також, за їх словами, ефект від скасування ПДВ буде співмірним ефекту від запровадження свого часу спрощеної системи оподаткування.

Вважаємо, що даний підхід до вирішення цього питання є досить радикальним та може мати негативні наслідки для економіки України.


вторник, 15 ноября 2016 г.

ПРИЙНЯТО ЗАКОН ПРО ВІДШКОДУВАННЯ КОШТІВ ОШУКАНИМ ВКЛАДНИКАМ БАНКІВ

Верховна Рада України прийняла Закон "Про внесення змін до деяких законів України щодо відшкодування фізичним особам через систему гарантування вкладів фізичних осіб шкоди, завданої зловживаннями у сфері банківських та інших фінансових послуг".

Законодавчим актом внесено зміни до законів України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", "Про банки і банківську діяльність" та "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
Згідно з цими змінами до вкладу прирівнюються кошти, які залучені від фізичної особи як позика або вклад до небанківської фінансової установи через банк, що виступив повіреним за відповідним договором і на день набрання чинності цим законом віднесений до категорії неплатоспроможних, якщо банком не було поінформовано фізичну особу під розпис про непоширення на такі кошти гарантій, передбачених Законом України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", а фізична особа, яка розмістила, надала такі кошти, прирівнюється до вкладника. Внаслідок цього такі фізичні особи набудуть права на відшкодування коштів фізичним особам.
Згідно з Законом, Фонд гарантування вкладів фізичних осіб має ретельно вивчити документи щодо кожної фізичної особи, яку прирівняно до вкладника і кошти якої прирівняні до вкладу, та не пізніше 20 робочих днів з дня набрання чинності законом, розпочати виплату відшкодування коштів фізичним особам, які набули право на таке відшкодування.
Законом Фонд гарантування вкладів фізичних осіб наділено правом заявляти вимоги до небанківських фінансових установ, якими від фізичних осіб були залучені як позики або вклади кошти, що прирівнюються до вкладів. Кошти, стягнуті з таких небанківських фінансових установ, включатимуться до ліквідаційної маси відповідного банку.
У разі ж якщо таку вимогу, а також вимогу Фонду до пов’язаної з банком особи, дії або бездіяльність якої призвели до заподіяння кредиторам, банку шкоди або яка внаслідок таких дій або бездіяльності прямо чи опосередковано отримала майнову вигоду, не буде виконано, Законом передбачено звернення Фонду з такими вимогами до суду та обов’язкове накладення арешту у порядку забезпечення позову на грошові кошти та майно осіб, до яких такі вимоги заявлені.
Законом заборонено фінансовим установам залучати кошти фізичних осіб (крім учасників такої установи) із зобов'язанням щодо їх повернення, у тому числі шляхом отримання позики, у разі якщо це прямо не передбачено законом про діяльність відповідної фінансової установи, а для банків - заборонено здійснювати без відображення в зобов’язаннях та активах банку операції шляхом залучення коштів фізичних осіб з метою їх прямого розміщення в кредити.

Законом, банки зобов’язуються при виконанні функцій повіреного, агента, іншого представника або посередника із залучення коштів від фізичних осіб на користь третіх осіб (включаючи небанківські фінансові установи) попередньо ознайомлювати у письмовій формі таких фізичних осіб про те, що такі кошти не є банківським вкладом фізичної особи, на який поширюються гарантії, встановлені Законом України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб.